Vaak gestelde vragen

Hoe moet ik mijn schoenen behandelen / schoonmaken ?

Allereerst zijn alle sandalen, schoenen en laarzen van onze merken op de fabriek reeds voorzien van een bescherming (geimpregneerd) Wij raden daarom aan de schoenen de eerste maand niet in te spuiten.

  • Kunststof of kunstleer,  schoonmaken met een vochtige doek.
  • Glad leer poetsen met schoensmeer bij voorkeur met kleur maar ook kleurloos is een optie. inpoetsen en daarna uitpoetsen voor een optimale glans. Inspuiten om de schoenen water afwerend te maken of voor vlekbescherming mag ( maar pas na een maand )
  • Suede en Nubuck leer, inspuiten (na een maand pas) en evt. vlekken met een suede borstel bewerken.
  • Gevet leer, insmeren met leervet of Rustical of wax leather van Collonil

Wat zijn de verzendkosten?

De verzending aan u is gratis op al uw bestellingen, boven de €49,95.

Binnen Nederland rekenen wij € 6.50 verzendkosten op alle bestellingen onder € 49,95. Bij bestellingen hoger dan € 49,95 brengen wij GEEN VERZENDKOSTEN in rekening! Retour zending is wel voor uw kosten.

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij verzenden al ons bestellingen via PostNL, met een Track & Trace code. Op deze manier kunt u uw bestelling online volgen.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Riekershop streeft er naar uw bestelling binnen twee werkdagen te verzenden, indien op voorraad. In 99% van de gevallen verzenden wij uw bestelling nog dezelfde dag, mits uw betaling voor 17.00uur door ons is ontvangen. Dit is het geval wanneer u betaald via Ideal of uw bestelling Onder Rembours laat verzenden. 
Kiest u ervoor om zelf het totaalbedrag over te maken op onze bankrekening, dan verzenden wij uw bestelling wanneer wij uw betaling hebben ontvangen. De verwerking van uw bestelling zal dan 1 tot 2 werkdagen langer duren.
Wij verzenden uw bestelling via PostNL. PostNL streeft ernaar uw bestelling de volgende werkdag te bezorgen. 

Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?

Het is ook mogelijk om uw bestelling af te halen bij ons filiaal in Arnhem (Bakkerstraat 30, 6811 EH Arnhem). Na ontvangst van uw betaling ligt uw bestelling direct klaar.
 

Kan mijn bestelling ook op een ander adres worden afgeleverd?

Ja, dit is mogelijk. Bij het betaalproces kunt u in stap 3 het afleveradres invullen.